Κονδυλώματα

Κονδυλώματα (Ιός HPV)

Στο δερματολογικό μου ιατρείο στον Χολαργό, ολοένα και συχνότερα αντιμετωπίζω άντρες που αναζητούν θεραπεία, προκειμένου να αφαιρέσουν  τα κονδυλώματα που ανακαλύπτουν στο σώμα τους.

Τα κονδυλώματα στο δέρμα, κυρίως στην περιοχή των γεννητικών οργάνων είναι το εμφανές αποτέλεσμα μιας λοίμωξης από τον ιό των ανθρωπίνων θηλωμάτων HPV (Human Papilloma Virus). Εμφανίζονται σαν μικρά ρόδινα ή στο χρώμα του δέρματος ογκίδια, αρχικά μεγέθους λίγων χιλιοστών και σε κάποιες περιπτώσεις αυξάνονται σε μέγεθος, αποκτούν μίσχο ή συνενώνονται μεταξύ τους. Κατά κανόνα τα εξωτερικά κονδυλώματα δεν είναι επικίνδυνα αλλά μεταδίδονται εύκολα και πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Πώς μεταδίδονται

Με την σεξουαλική επαφή, ακόμα και με την μη ολοκληρωμένη, μιας και  μπορούν να μεταδοθούν κατά την απλή επαφή με κάποιο φορέα του ιού. Πολύ σπάνια μπορεί να μεταδοθούν στο έμβρυο κατά την διάρκεια του τοκετού.

Τις περισσότερες φορές ο ιός HPV δεν δίνει συμπτώματα με αποτέλεσμα ο ασθενής να μην γνωρίζει ότι έχει μολυνθεί ή πότε μολύνθηκε. Το χρονικό διάστημα μεταξύ της επαφής με τον ιό και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων μπορεί να κυμαίνεται από  μήνες έως και πολλά χρόνια.

Πού εντοπίζονται

Τα κονδυλώματα μπορεί να εμφανιστούν στις γυναίκες στον τράχηλο της μήτρας, στον κόλπο, στα μικρά και τα μεγάλα χείλη, στο εφήβαιο και στο δέρμα μεταξύ του πρωκτού και του κόλπου. Αντίστοιχα  στους άντρες εμφανίζονται κυρίως στο πέος, στο όσχεο, στη βουβωνική χώρα, στους μηρούς ή στην περιπρωκτική περιοχή. Πολύ σπάνια εμφανίζονται στα χείλη, το στόμα ή στον φάρυγγα.

Πώς γίνεται η διάγνωση

Τα κονδυλώματα είναι συνήθως εμφανή με γυμνό μάτι ή μεγεθυντικό φακό. Η βιοψία δεν είναι απαραίτητη για την διάγνωσή τους, εκτός αν η βλάβη είναι ασυνήθιστη ή ύποπτη.

Πώς θεραπεύονται

Τα κονδυλώματα αντιμετωπίζονται με τοπικές χειρουργικές θεραπείες  όπως διαθερμοπηξία, κρυοθεραπεία με υγρό άζωτο,  Laser CO2 ή εναλλακτικά σε πιο ήπιες βλάβες με τοπική εφαρμογή φαρμακευτικών σκευασμάτων. Όλες οι διαθέσιμες θεραπείες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και η επιλογή της πλέον κατάλληλης θεραπείας  εξατομικεύεται, ανάλογα το περιστατικό (ηλικία, έκταση βλαβών, την θέση τους, το κόστος και  τη συνύπαρξη τυχόν άλλων ασθενειών).

Μπορεί να επανέλθουν

Αυτό που πρέπει να γνωρίζει ο ασθενής  είναι ότι με οποιαδήποτε από τις μεθόδους θεραπείας, η υποτροπή είναι πιθανή και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως ο τύπος του ιού και η  γενικότερη κατάσταση της υγείας του ατόμου.  Ακόμη και μετά την αντιμετώπιση των κονδυλωμάτων, το άτομο εξακολουθεί να έχει τον ιό (αφού ο ιός δεν θεραπεύεται αλλά απλά αντιμετωπίζονται οι εκδηλώσεις του), για αυτό και επιβάλλεται συχνή ιατρική παρακολούθηση και αυτοεξέταση, ώστε σε περίπτωση εντοπισμού νέας εστίας να γίνει άμεση αντιμετώπιση.

Δείτε φωτογραφίες κονδυλωμάτων για να τα αναγνωρίζετε :

κονδυλωματα

Για περισσότερες πληροφορίες και Yπεύθυνη ενημέρωση κλείστε ραντεβού με την Δερματολόγο – Αφροδισιολόγο Δρ.Τάνια  Μαντοπούλου,

Τηλ.: 210 65 11 077,  | [email protected] |

Ασπασίας 85, πλησίον μετρό Χολαργού