Χλαμύδια

Τα χλαμύδια είναι  μια λοίμωξη που προκαλείται από το βακτήριο Chlamydia trachomatis. Είναι το δεύτερο πιο συχνό σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα μετά τον ιό HPV. Πρόκειται για μια επικίνδυνη νόσο, καθώς οι περισσότεροι που προσβάλλονται δεν παρουσιάζουν συμπτώματα για αυτό συχνά η νόσος χαρακτηρίζεται ως σιωπηλή.

Πως μεταδίδεται

Η κύρια οδός μετάδοσης είναι η σεξουαλική επαφή. Υπάρχει η  πιθανότητα να μεταδοθούν και μέσω των χεριών, όταν έρθουν σε επαφή με τα γεννητικά όργανα. Μεταδίδονται και  από την έγκυο στο μωρό της,  κατά την διέλευση του μωρού μέσα από το γεννητικό σωλήνα.

Συμπτώματα

Το 75% των γυναικών και το 65% των ανδρών με χλαμύδια δεν έχουν κανένα σύμπτωμα.

Όταν  εκδηλώνονται συνήθως εμφανίζονται :

• Στις γυναίκες με αυξημένες κολπικές εκκρίσεις, αίσθημα καψίματος ή πόνου στην ουρήθρα, πόνος χαμηλά στην κοιλιά, λίγες σταγόνες αίματος εκτός περιόδου, πόνος κατά την σεξουαλική επαφή.
  • Στους άνδρες με έκκριση από το πέος ή ένα αίσθημα καψίματος κατά την ούρηση, πόνος ή πρήξιμο στους όρχεις.

Διάγνωση

Η διάγνωση γίνεται με μικροβιολογική εξέταση σε δείγμα από τον κόλπο ή το πέος. Υπάρχει και μια ειδική εξέταση ούρων  για την ανίχνευση της μόλυνσης.

Ποιά η θεραπεία

Τα χλαμύδια αντιμετωπίζονται με αντιβιοτικά  και θα πρέπει να αποφεύγεται η σεξουαλική επαφή σε όλη την διάρκεια της θεραπείας. Θα πρέπει να κάνουν την θεραπεία και οι δύο ερωτικοί σύντροφοι και να διακόψουν  τις σεξουαλικές επαφές στο χρονικό διάστημα αυτό. Είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί η προτεινόμενη θεραπευτική αγωγή, ακόμα και αν τα συμπτώματα εξαφανιστούν κατά την μέση της θεραπείας.

Είναι πιθανόν η λοίμωξη από χλαμύδια να συνοδεύεται από γονόρροια ή σύφιλη, για αυτό και θεωρείται σκόπιμο στην περίπτωση της διαπίστωσης της να γίνεται έλεγχος και για άλλα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα.

Συμβουλές

• Αν έχετε τσούξιμο στην ούρηση ή έκκριμα από την ουρήθρα ή δείτε κάτι ύποπτο εξεταστείτε το συντομότερο.
  • Άτομα με δραστήρια σεξουαλική ζωή και εναλλαγή πολλών συντρόφων, καλό είναι να εξετάζονται τακτικά για τυχόν ανίχνευση χλαμιδίων στον οργανισμό τους.
  • Προστατευτείτε από το ενδεχόμενο μελλοντικής μόλυνσης, χρησιμοποιώντας προφυλακτικά, διάφραγμα και σπερματοκτόνες κρέμες.