ροδόχρους νόσος

Ροδόχρους νόσος

Τι είναι;

Η ροδόχρους νόσος είναι μια φλεγμονώδη δερματοπάθεια, που χαρακτηρίζεται από ερυθρότητα του προσώπου και κάποιες φορές οίδημα. Οφείλεται σε ένα συνδυασμό γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων και εμφανίζεται συνήθως στις ηλικίες μεταξύ 30-50 ετών και συνήθως σε άτομα με ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα. Η ροδόχρους ακμή  αν και είναι είναι πιο συνηθισμένη στις γυναίκες, οι άνδρες είναι πιο πιθανό  να έχουν τη βαριά μορφή με διογκωμένη και έντονα κόκκινη μύτη.

Πως την αναγνωρίζουμε;

Ένα μεγάλο ποσοστό που έχει την νόσο δεν το γνωρίζει. Νομίζει ότι οφείλεται σε αλλεργικά ή άλλα αίτια. Ξεκινά από το κέντρο του προσώπου και σταδιακά επεκτείνεται στα μάγουλα και στο πηγούνι. Προκαλεί αίσθημα καύσου στο δέρμα. Συχνά εμφανίζονται σπυράκια γεμάτα πύο όπως και μικρές ή μεγάλες ευρυαγγείες. Αν δεν θεραπευτεί, η ρινική περιοχή μπορεί να διογκωθεί και να παραμορφωθεί (ρινίφυμα). Επίσης μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό στα μάτια.

Ποια η θεραπεία

Δεν υπάρχει ίαση. Είναι μια χρόνια κατάσταση με εξάρσεις και υφέσεις. Με την κατάλληλη θεραπευτική αγωγή μπορούμε να σταματήσουμε την εξάπλωση της και να ανακουφίσουμε τα συμπτώματα της. Είναι σημαντικό να γίνει έγκαιρη διάγνωση γιατί τότε η θεραπεία καθίσταται πιο αποτελεσματική. Ανάλογα την κάθε περίπτωση χορηγούνται συστηματικά ή τοπικά σκευάσματα, αντιβιοτικά και ρετινοειδή.
Αποτελεσματικό επίσης είναι σε αυτές τις περιπτώσεις και το pulsed dye laser.

Ποιες οι προφυλάξεις

• Εφαρμογή αντηλιακού χειμώνα καλοκαίρι και αποφυγή έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία
  • Aποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ διότι μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση
  • Η κατανάλωση καφέ και τσαγιού σε μεγάλες ποσότητες καθώς και τα πικάντικα φαγητά με μπαχαρικά ενδέχεται να επιδεινώσουν το πρόβλημα